Intensywne Warsztaty Aktorskie
9-24.07.2017

Zespół Pałacowo-Parkowy w Goszczu

Pobierz stronę jako plik .pdf



Wstęp

Zapraszamy na jedyne w swoim rodzaju intensywne warsztaty aktorskie Teatru Alatyr. Podczas dwóch tygodni będziesz miał okazję pracować nad swoim warsztatem pod okiem dziesięciu profesjonalnych aktorów, reżyserów i specjalistów w wielu dziedzinach teatru - mieszkając z nimi pod jednym dachem w pięknym zespole pałacowo-zamkowym w Goszczu. Podczas dwóch tygodni będziesz mierzyć się z wieloma wyzwaniami aktorskimi - co umożliwi Ci znaczące poszerzenie Twoich umiejętności i przygotuje do dalszej kariery.

W ramach warsztatów poznasz intensywne życie profesjonalnego aktora - i poszerzysz swoje horyzonty tworząc etiudy i zdobywając doświadczenie podczas publicznych pokazów spektakli w wyjątkowych przestrzeniach. Każdego dnia przewidziane są co najmniej cztery osobne bloki warsztatowe, a nasz zespół będzie zawsze do Twojej dyspozycji.

Pomożemy Ci także zbudować i przygotować profesjonalne portfolio - włącznie z organizacją indywidualnej sesji zdjęciowej i przygotowaniem profesjonalnego CV - znacząco podnoszące Twoje szanse podczas castingów i przesłuchań.


Zakres i tematyka warsztatów

Program warsztatów obejmuje 130h zajęć praktycznych:

  • Ruch sceniczny (20h)
    Na tych zajęciach poprawisz kondycję fizyczną, polepszysz swoją świadomość ciała, nauczysz się jak wykorzystywać fizyczną ekspresję w grze aktorskiej. Podczas nauki pojawią się elementy kontaktu improwizacji, proste ćwiczenia akrobatyczne, podstawy walki scenicznej i techniki cyrkowe.

  • Technika mowy (20h)
    Technika mowy to zbiór ćwiczeń oddechowych, emisyjnych i artykulacyjnych, dzięki którym powiększysz swoje możliwości głosowe. Będziesz pracował nad tym, by to co mówisz na scenie, było zrozumiałe i słyszalne w ostatnim rzędzie widowni. Nauczysz się walczyć ze stresem, rozluźniać i swobodnie korzystać ze swojego aparatu mowy.

  • Śpiew i wokal estradowy (20h)
    Jeżeli myślisz, że nie potrafisz śpiewać, na tych zajęciach uświadomisz sobie, że się mylisz. Jeżeli śpiew sprawia ci przyjemność, rozśpiewasz się jeszcze bardziej. Dzięki szeregowi ćwiczeń i pracy nad różnorodnym repertuarem poszerzysz swoje możliwości wokalne, nabierzesz pewności siebie i rozsmakujesz się w brzmieniu własnego głosu.

  • Praca z prozą, wierszem i przedmiotem (30h)
    Trzy bloki warsztatowe umożliwią Ci spotkanie z różnorodnymi pedagogami specjalizującymi się w prozie, wierszu i pracy z przedmiotem. Na zajęciach z prozy będziesz ćwiczył interpretację tekstu w oparciu o psychologiczne techniki aktorskie. Przy pracy nad wierszem poznasz metody umożliwiające ci własną interpretację utworu przy poszanowaniu jego metrum i wersyfikacji. Praca z przedmiotem to wywodzące się z nurtu teatru ożywionej formy zajęcia dzięki którym inaczej spojrzysz na rolę rekwizytu, kostiumu i scenografii w teatrze. Zajęcia te rozbudzą twoją kreatywność przez ukazanie ci możliwości kryjących się w przedmiotach.

  • Elementarne zadania aktorskie (20h)
    Elementarne zadania aktorskie to ćwiczenia, dzięki którym zyskasz podstawową wiedzę i umiejętności niezbędne do stworzenia pełnowymiarowej postaci scenicznej. Poznasz znaczenie takich elementów budowania roli jak zadania i okoliczności, tempo, kontakt, życie wewnętrzne postaci, punkt zwrotny. Grając w szeregu etiud uświadomisz sobie z jakich elementów składa się działanie sceniczne. Będziesz pracował także nad swoją koncentracją i wyobraźnią. Zyskasz pewność siebie na scenie.

  • Sceny dialogowe (20h)
    Pracując nad wybranymi scenami z tekstów dramatycznych nauczysz się współpracować z reżyserem i z partnerami. W etiudach tych, najbardziej zbliżonych do pełnowymiarowego spektaklu, będziesz mieć szansę na praktyczne wykorzystanie wszystkich umiejętności nabytych podczas pozostałych zajęć. Efektem będą sceny prezentowane publicznie na koniec warsztatów.

  • Poza zajęciami praktycznymi w programie przewidziane są także wykłady, projekcje filmów, seminarium poświęcone przestrzeni scenicznej, ćwiczenia z budowania portfolio, a także indywidualne konsultacje z każdym z nauczycieli.


Kadra warsztatów

    1. Jakub Kasprzak jest reżyserem i liderem niezależnego Teatru Alatyr. Studiował Wiedzę o Teatrze. Ukończył z wyróżnieniem Wydział Reżyserii warszawskiej Akademii Teatralnej. Pracował w warszawskich teatrach Studio i Współczesnym jako asystent reżysera. Swoją twórczość prezentował w kilkudziesięciu miastach i miejscowościach Polski, a także w Czechach, na Łotwie, na Słowacji i w Danii. Publikuje w miesięczniku “Teatr”, kwartalniku “Nietak!t” oraz na portalu teatralny.pl.

    2. Piotr Tłustochowicz, wokalista, pianista, kompozytor, finalista 6 edycji Voice of Poland. Pochodzi z Rybnika, absolwent wokalistyki jazzowej w klasie dr hab. Ingi Lewandowskiej w Nysie. Współprowadzący Nysa Gospel Choir, wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych festiwalach poezji śpiewanej całym kraju - w tym na Spotkaniach Zamkowych w Olsztynie, gdzie w 2011 roku otrzymał nagrodę za najlepszy debiut kompozytorski. Współpracował między innymi z Jerzym Satanowskim, Andrzejem Poniedzielskim, Zbigniewem Zamachowskim, Jackiem Bończykiem, Romanem Hudaszkiem, Piotrem Schmidt'em, czy Grzegorzem Nagórskim.

    3. Klaudia Borczyk, ukończyła studia na kierunku wokalistyka jazzowa w Instytucie Jazzu przy PWSZ w Nysie oraz Instytucie Sztuki Wokalnej w Krakowie, obecnie studentka Wydziału Jazzu Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Od kilku lat związana z Fundacją Pro Artis Andrzeja Brandstattera organizującą Wierchowe Spotkania - cykl koncertów pod batutą Adama oraz Łukasza Sztaby, podczas których występuje w roli chórzystki oraz wokalistki solowej. Pozwoliło jej to na występy u boku Kasi Klich, Adama Krylika, Yara i innych.

    4. Anna Przygoda, absolwentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Obecnie aktorka Teatru Guliwer w Warszawie. Półfinalistka 33 Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, stypendystka Prezydenta Miasta Białegostoku w programie „Młodzi Twórcy”. Do jej spektakli dyplomowych należą m.in. „Kordian.Reinterpretacje”, reż. Agnieszka Baranowska, oraz „Awantura w Chioggi”, reż. Paweł Ajgner.

    5. Bartosz Budny, absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Obecnie współpracuje z Teatrem Dramatycznym w Warszawie, Teatrem Malabar Hotel, Olsztyńskim Teatrem Lalek, Teatrem 6.Piętro oraz Teatrem Animacji w Poznaniu, gdzie w czerwcu premierę miał jego autorski monodram. Brał udział w spektaklach w reżyserii m.in. Agnieszki Baranowskiej, Marcina Bartnikowskiego, Sebastiana Chondrokotasa i Olega Żugżdy.

    6. Cezary Jabłoński, absolwent Wydziału Sztuki Lalkarskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. Aktor Teatru im. Jana Kochanowskiego w Radomiu. Gra w spektaklach: "Tarantula" reż. M. Bartnikowski, "Władza" reż. A. Bubień, "Doris Day" reż. Z. Rybka. Współtwórca spektaklu "Bezirk Białystok", z którym występował m.in. na Festiwalu Teatralna Karuzela w Łodzi.

    7. Milena Jabłońska, absolwentka Wydziału Sztuki Lalkarskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. Współzałożycielka Teatru Alatyr, z którym zagrała m.in. na Festiwalu Bridgin V4 w Pezinok (Słowacja), OFTeN w Ostrowie Wielkopolskim, Dionizje w Ciechanowie, ANIMO w Kwidzynie, Teatr-Akcje w Suwałkach. W ramach projektu "ANY-BODY", występowała m.in. na Małych Warszawskich Spotkaniach Teatralnych, Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Lalek w Opolu, Międzynarodowych Spotkaniach Szkół Lalkarskich, Międzynarodowym Festiwalu "Metamorfozy lalek" w Białymstoku oraz Teatralnej Karuzeli w Łodzi.

    8. Julia Sacharczuk współpracuje z warszawskim teatrem Lalka. Absolwentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Występowała m.in. w spektaklach “Królestwo” (reż. Piotr Waligórski), “Mój Niepokój ma przy sobie broń” (reż. Agata Biziuk) oraz “IN TREATMENT” (reż. Łukasz Lewandowski).

    9. Paweł Klica jest absolwentem the Royal Central School of Speech and Drama w Londynie. Współpracował z licznymi teatrami w Europie, w tym z Backa Teater w Göteborgu, Narodowym Teatrem Islandii w Reykjaviku i Festiwalem Filmowym w Zurychu. Prowadził warsztaty w Sztokholmie, Kopenhadze, Amsterdamie i Madrycie; praktyki odbywał w prestiżowym the Corner Shop PR na londyńskim West Endzie. Specjalizuje się w administracji i zarządzaniu produkcją teatralną.

    10. Adam Karol Drozdowski, krytyk teatralny, scenograf, tekściarz i raper. Studiował Scenografię na warszawskiej ASP, ukończył Wiedzę o Teatrze w Akademii Teatralnej. Regularnie współpracuje z miesięcznikiem “Teatr”. Jako scenograf i twórca lalek teatralnych współpracował m.in. z Marcinem Jarnuszkieiwczem, Teatrem Polonistyki im. Eligiusza Szymanisa, Grzegorzem Walczakiem i Kołem Naukowym Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku.


    Informacje organizacyjne

    Do udziału w warsztatach zapraszamy młodzież w wieku od 15 do 19 lat. Ze względu na intensywność warsztatów i zróżnicowany program maksymalna liczba uczestników wynosi 25 osób.

    Warsztaty trwają 14 dni, rozpoczynając się 9 lipca i kończą 23 lipca 2017 roku. Powrót uczestników jest planowany na kolejny dzień po zakończeniu warsztatów, tj. 24 lipca 2017 roku. Każdego dnia planowane są co najmniej dwa trzygodzinne bloki zajęciowe, jeden czterogodzinny oraz godzinna rozgrzewka. Zajęcia rozpoczynają się zwykle ok. 7:00 rano i kończą ok. godz. 22:00.

    Zapewniamy trzy wegetariańskie posiłki dziennie oraz przekąski dostępne dla uczestników przez całą dobę. Jesteśmy otwarci na uczestnictwo osób o szczególnych wymaganiach żywieniowych.

    Prosimy o zabranie ze sobą śpiwora i karimaty - zakwaterowanie odbywa się w zaadaptowanej przestrzeni budynku teatru. Na miejscu znajdują się toalety oraz kabiny prysznicowe.


    Koszt uczestnictwa w warsztatach

    Koszt uczestnictwa w warsztatach wynosi 2300 zł za uczestnika, w tym:

    • Minimum 130 godzin zajęć praktycznych z profesjonalną kadrą
    • Wyżywienie (trzy wegetariańskie posiłki dziennie),
    • Zakwaterowanie (grupowe, w sali teatralnej zespołu pałacowego)
    • Przejazdy (podróż pociągiem z Wrocławia lub Warszawy z członkiem kadry warsztatowej),
    • Indywidualną sesja zdjęciowa do portfolio aktorskiego,
    • Ubezpieczenie NNW 50 tys. zł.

    30% sumy (690zł) należy opłacić podczas zapisu uczestnika na warsztaty. 70% sumy (1610zł) należy opłacić napóźniej na cztery tygodnie przed rozpoczęciem warsztatów.


    Zapisy i kontakt

    W celu zgłoszenia uczestnika na warsztaty prosimy o przesłanie następujących informacji na adres kontakt@teatralatyr.pl:

    • Imię i nazwisko uczestnika,
    • Data urodzenia,
    • Numer kontaktowy,
    • Miejscowość, z której uczestnik rozpoczyna podróż (Warszawa / Wrocław).
    • Opcjonalnie: krótka wiadomość od uczestnika, w której wyjaśnia dlaczego powinien zostać zaproszony/a do udziału w warsztatach.
    • Dopisek ,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych moich / mojego dziecka na potrzeby rekrutacji na warsztaty aktorskie (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity: Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.)."


    W związku z ograniczoną ilością miejsc, zgłoszenie uczestnika nie jest równoznaczne z otrzymaniem zaproszenia na warsztaty; informację o zaproszeniu na warsztaty otrzymają Państwo mailowo oraz telefonicznie.

    Odpowiedzi na wszelkie pytania są udzielana mailowo pod adresem kontakt@teatralatyr.pl oraz pod numerem telefonu +48 533 009 204.

    Kliknij tutaj aby pobrać tę stronę jako plik .pdf.